ANWIM S.A.
K3 System udzielił pomocy przy wdrożeniu profesjonalnej poczty dla biznesu Microsoft Exchange. W efekcie udało się znacznie ograniczyć koszty, co stworzyło nowe możliwości dla dalszego rozwoju firmy.
Spółka Anwim w chwili obecnej należy do największych niezależnych firm z branży paliwowej w Polsce. Działa od 1992 roku i stale się rozwija. Anwim to potężne przedsiębiorstwo charakteryzujące się profesjonalnym podejściem i sprawnym zarządzaniem. Zajmuje się transportem paliw i hurtową sprzedażą na terenie całego kraju. Ponadto ANWIM S.A. jest właścicielem sieci polskich stacji paliw MOYA. Prowadzi również 12 własnych stacji benzynowych.
Cele projektu:
- niezawodnie funkcjonujący serwer pocztowy;
- zwiększenie bezpieczeństwa przechowywania i archiwizacji dużej liczby wiadomości;
- usunięcie wpływu awarii sprzętu na historię korespondencji;
- ustanowienie standardów poczty wychodzącej.
Spółka Anwim korzystała dotychczas z systemu pocztowego udostępnianego przez firmę hostingową. Jednak dynamiczny rozwój spółki wymusił poszukania rozwiązania, które będzie dopasowane do indywidualnych potrzeb firmy, zagwarantuje maksymalne bezpieczeństwo i wydajność.
„Poszukiwaliśmy rozwiązania, które usprawni proces wysyłania i przechowywania firmowej korespondencji przy zachowaniu pełnej ochrony i maksymalnej wydajności. Z racji, że nasi użytkownicy i partnerzy korzystają z licencji Office 2016 i 2013 postanowiliśmy uzupełnić portfolio usług Microsoft w naszej firmie o licencję systemu pocztowego” – mówi Paweł Szymański, Dział IT, Anwim S.A.
Wykonanie implementacji nowego rozwiązania zlecono firmie K3 System, ze względu na bogate doświadczenie w podobnych realizacjach.
„Nasi specjaliści dokonali wdrożenia w ciągu jednego weekendu. Dzięki temu pracownicy spółki Anwim rozpoczęli pracę w poniedziałek już na nowym rozwiązaniu” – mówi Łukasz Górnicki, Sales Team Manager, K3System Sp. z o.o.
Wdrożone zostało rozwiązanie Microsoft Exchange. Dzięki niemu spółka Anwim może korzystać z profesjonalnej poczty e-mail, kalendarza i danych kontaktowych za pomocą przeglądarki internetowej, komputera lub telefonu.
„Wdrożenie nowego rozwiązania umożliwia nam dostęp do firmowej poczty w każdym czasie, z dowolnego urządzenia i w dowolnym miejscu” – mówi Paweł Szymański, Dział IT, Anwim S.A.
Implementacja rozwiązania chmurowego pozytywnie wpłynęło na zapewnienie bezpiecznego dostępu do danych i informacji firmowych oraz wzrost wydajności pracy.
„Microsoft Exchange to prostszy sposób na zapewnienie doskonałej dostępności i odzyskiwanie danych po awarii. Dotychczas każdy z użytkowników dysponował kontem pocztowym 200 MB, a cała historia korespondencji była przechowywana na fizycznym sprzęcie. Nowe rozwiązanie dostarcza 50 GB każdemu użytkownikowi oraz zapewnia pełną ochronę danych” – mówi Paweł Szymański, Dział IT, Anwim S.A.
Pobierz materiał case study (plik PDF)