• wybierz język:

K3System

ul. Patriotów 303

04-767 Warszawa

Incydent w usłudze K3Cloud

15.10.2018

W nocy z 12 na 13 października 2018 otrzymaliśmy powiadomienie wysłane z naszych systemów monitorujących o problemach z dostępem do usług.

Awarie data center to nic nadzwyczajnego, dotknęły je takie firmy, jak: Google, Microsoft i Amazon. W 2012 roku Beyond przytrafiła się ogromna awaria w wyniku, której na kilka godzin serwisy jak Allegro, Money.pl, naTemat, e24cloud.com przestały działać.

Podobny incydent zdarzył się również w przypadku usługi K3Cloud.

W nocy z 12 na 13 października 2018 otrzymaliśmy powiadomienie wysłane z naszych systemów monitorujących o problemach z dostępem do usług.

Chwilę później przyszło pierwsze zgłoszenie od klienta:

"Dzień dobry. Mamy problem z usługą na K3. Serwer nie odpowiada, portal K3Cloud też nie… awaria?"

Nasz zespół natychmiast przystąpił do weryfikacji problemu.

"Nasze procedury oraz zastosowane zabezpieczenia wystarczyły, by odtworzyć sprawność świadczonych usług w ciągu zaledwie 2 godzin. Przyczyną niedostępności usług był błąd w konfiguracji powstały podczas przeprowadzania prac planowych" - mówi Wojciech Piotrkowicz, Dyrektor Działu Technicznego K3 System.

Mimo braku dostępności usług, dane klientów cały czas były bezpieczne.

"Wszystkie zasoby na naszej chmurze K3Cloud przechowywane są w kliku kopiach. Daje to gwarancję bezpieczeństwa danych naszych klientów" - dodaje Wojciech Piotrkowicz.

"Nasze centrum danych zlokalizowane jest w Polsce i spełnia najwyższą klasę bezpieczeństwa z dostępnością na poziomie 99,95% w skali roku. Mimo to, wypadki czasem się zdarzają, ale najważniejsze, aby wyciągnąć z nich odpowiednie wnioski. Z całą pewnością, ten incydent pomógł nam podnieść poziom bezpieczeństwa i niezawodności całego rozwiązania" - mówi Michał Kowalski, Prezes K3 System.