Opis wdrożenia

Rozwiązania IBM pozwoliły spółce UNIBEP efektywniej wykorzystywać istniejące zasoby i wdrożyć nową wersję systemu ERP obejmującego wszystkie sfery działalności firmy.

Spółka Unibep z Bielska Podlaskiego to jedna z najważniejszych firm budowlanych w kraju i największy polski eksporter usług budowlanych. Firma działa w różnych segmentach branży budowlanej. Jest nie tylko generalnym wykonawcą w Polsce, ale funkcjonuje również na rynkach zagranicznych. Unibep posiada także największą w Polsce fabrykę domów modułowych (sprzedaje je do Norwegii, Szwecji i Danii), działa w drogownictwie oraz prowadzi działalność deweloperską w Warszawie i Poznaniu. Dziś Unibep zatrudnia blisko 1300 osób.

W wyniku stałego wzrostu działalności dotychczasowe rozwiązania przestały odpowiadać na aktualne potrzeby firmy. Dlatego spółka postanowiła dokonać modernizacji posiadanego środowiska IT.

„Nasze środowisko informatyczne liczyło już 5 lat, a przez ten czas technologia poszła już mocno do przodu. Wsparcie gwarancyjne dobiegło już końca i w przypadku awarii musielibyśmy ponosić koszty naprawy przestarzałego sprzętu. Dlatego zaplanowaliśmy wymianę sprzętu początkowo na styczeń 2017. Powodem przyśpieszenia prac było wdrożenie nowej wersji systemu ERP, który wymagał o wiele więcej mocy obliczeniowej oraz zastosowania ultraszybkich dysków SSD. Dodatkowo zasoby macierzy powoli się kończyły i nie mogliśmy swobodnie dokładać kolejnych maszyn wirtualnych” – mówi Łukasz Krzemiński, z-ca Kierownika Działu Informatyki, UNIBEP SA.

Nowe rozwiązanie miało zapewnić nieograniczone możliwości rozwoju infrastruktury przy jednoczesnym jej uproszczeniu. Wdrożenie zostało zrealizowane przez inżynierów firmy K3System z Warszawy.

„Przede wszystkim postawiliśmy na interfejs SAS’owy. Znaliśmy to rozwiązanie, było tańsze niż FC i zapewniało nam odpowiednią przepustowość. Dodatkowo marka IBM, choć pod nazwą Lenovo pozostawiła na nas dobre wrażenie. Poprzednie środowisko było produktem IBM’u i nigdy nie mieliśmy z nim problemów. Dodatkowo technologia Easy Tier pozwoliła połączyć szybkie dyski SSD z pojemnością tradycyjnych napędów” – mówi Łukasz Krzemiński, z-ca Kierownika Działu Informatyki, UNIBEP SA.

Wdrożenie zostało przeprowadzone modelowo bez żadnych problemów. Inżynierowie K3 System przekazali skonfigurowany sprzęt, natomiast dział IT spółki UNIBEP przygotował infrastrukturę. Najbardziej czasochłonnym etapem w projekcie była migracja maszyn wirtualnych. Jednak już po 24 godzinach firma działała na nowym środowisku.

Wdrożone rozwiązania IBM pozwoliły spółce UNIBEP zoptymalizować posiadaną infrastrukturę i efektywniej wykorzystywać zasoby.

„Realizacja projektu to same korzyści dla naszej firmy. W pierwszej kolejności to zauważalne przyśpieszenie naszego systemu ERP. Był to cel priorytetowy, który udało nam się osiągnąć. Możliwości starej macierzy to 5k IOPS za to nowego Storevize’a to już ponad 20k. Jak widać różnica jest kolosalna. Dodatkowo zwiększenie powierzchni dyskowej oraz licencje Windows DataCenter przestały nas ograniczać w rozwijaniu środowiska” – mówi Łukasz Krzemiński, z-ca Kierownika Działu Informatyki, UNIBEP SA.

 

_____________________________________________________________

 

Pobierz materiał case study (plik PDF) >>